BAVET


Frequently Asked Questions


Wanneer kunnen we best de geboortekaartjes bestellen?

Je kan de kaartjes op elk moment bestellen, zelfs na de geboorte. Natuurlijk is het beter om ze tijdig te bestellen. Het bespaart je veel stress en het geeft je de tijd om alles rustig te overdenken en eventuele aanpassingen te doen.

We streven ernaar om elk kaartje een maand voor de uitgerekende datum drukklaar te hebben, zodat we niet voor verrassingen komen te staan als je toch vroeger moest bevallen.

Wat als het geslacht nog een verrassing is?

Indien het geslacht nog niet bekend is, kunt u voor een jongen en een meisje een apart kaartje bestellen/reserveren. Na de geboorte wordt dan het juiste kaartje gedrukt. Er wordt een kleine meerprijs gerekend voor de dubbele opmaak afhankelijk van de gekozen kaart.

Hoelang duurt het voor de kaartjes geleverd worden?

Na ontvangst van jullie definitief akkoord worden de geboortekaartjes gedrukt. Indien wij van maandag t/m vrijdag vóór 10.30 uur de geboortegegevens ontvangen, dan versturen we de kaarten nog dezelfde dag. (uitgezonderd weekends, brug- en feestdagen). De kaartjes worden dan de volgende dag via DHL geleverd (zowel in België als Nederland).

Zijn de geboortekaartjes helemaal afgewerkt als ze toekomen?

Dit hangt af van het ontwerp. Er zijn kant en klare geboortekaartjes en er zijn er die wat afwerking vragen.

Kan ik het ontwerp van het geboortekaartje nog aanpassen?

De inhoud van de tekst kan uiteraard gepersonaliseerd worden en hier en daar van plaats veranderen, maar het basisontwerp zelf kan niet aangepast worden.

Waarom moet je minimum 100 kaartjes bestellen?

De prijzen van de kaartjes vind je terug op de pagina van het kaartje zelf. Het begint altijd met een minimumafname en prijs van 100 stuks (basispakket). In het basispakket worden enkele vaste kosten verrekend (o.a. het personaliseren van de kaart, startkosten drukker, verzending van heel het pakket met DHL tot bij de klant). 

Wat moet ik doen als de baby geboren is?

Nadat uw baby is geboren stuurt u per e-mail of sms de definitieve gegevens. Op deze manier kunnen er geen fouten insluipen. Wij verwerken na ontvangst van de geboortemail/sms direct de definitieve gegevens (bv. gewicht, lengte, naam, datum,...) in de door jullie gekozen kaart. Deze gegevens worden op dezelfde wijze verwerkt zoals in de door u ontvangen goedgekeurde pdf.

Wat zijn de verzendkosten in België en Nederland?

Deze zijn reeds verrekend in het basispakket. (er moet iemand aanwezig zijn op het opgegeven adres om het pakketje in ontvangst te nemen, anders wordt het pakketje terug meegenomen.)

Kan ik ook in het buitenland kaartjes bestellen?

Dat is geen probleem. We zullen voor jou de beste verzendingskosten opzoeken. Voor Nederland is er geen meerkost qua verzending.

Zijn de kaartjes in meerdere talen verkrijgbaar?

Je kan de kaartjes in meerdere talen laten opmaken. De meerprijs hiervan is eenmalig 30 euro.

Hoe werkt de betaling?

Na uw bestelling ontvangt u van ons een betalingsbevestiging per mail. Kort daarna krijg je nog een mail met de gegevens die we nodig hebben voor de opmaak van je kaartje. Zodra je deze mail ingevuld terugstuurt, sturen we je een gepersonaliseerde digitale versie (pdf) van het door jullie gekozen kaartje. Deze wordt dan door jullie nagekeken en indien foutief verbeterd/aangevuld. De laatste gegevens worden bij de geboorte vervolledigd.

Wat moet ik doen met de digitale drukproef?

Nadat we alle gegevens van u ontvangen hebben, sturen we je zo snel mogelijk een gepersonaliseerde versie (pdf) per mail van het door jou gekozen kaartje. Dit is de digitale proef. Lees de drukproef meermaals na en geef je correcties door. Zijn alle gegevens op het geboortekaartje OK, dan geef j eje "goed voor druk". Na de bevalling hoef je enkel nog de ontbrekende gegevens via e-mail of sms door te geven (naam / gewicht / lengte).

Zijn de enveloppen in de prijs inbegrepen?

In de prijs van de geboortekaartjes zijn de enveloppen inbegrepen. Er wordt één enveloppe per kaart voorzien. Deze kunnen ook op voorhand verstuurd worden (enkel de verzendingskosten worden aangerekend, deze optie kan je aanvinken bij het betalen van het kaartje), zodat je de adressen al kan schrijven. Bij de geboortekaarten staat telkens vermeld of ze binnen het gewone posttarief vallen of niet.

Kan ik de enveloppen op voorhand krijgen?

Deze kunnen ook op voorhand verstuurd worden (enkel de verzendingskosten worden aangerekend, deze optie kan je aanvinken bij het betalen van het kaartje), zodat je de adressen al kan schrijven. Bij de geboortekaarten staat telkens vermeld of ze binnen het gewone posttarief vallen of niet.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Beslis je om toch niet bij ons te bestellen na een geplaatste bestelling, dan rekenen we de helft van de prijs aan.

Kan ik mijn geboortekaarten afhalen?

Dit kan in Schoten en is op afspraak. (het adres wordt je meegedeeld indien nodig). Op deze manier heb je de kaarten 1 dag sneller. De verzendingskosten worden wel niet in mindering gebracht.

Wanneer zijn jullie gesloten?

U mag ons altijd mailen en we voorzien steeds dat je kaart afgewerkt kan worden. Het is niet zo dat we plots een maand met verlof zijn wanneer je baby geboren wordt.

Kan ik achteraf nog kaarten bijbestellen?

Dat kan, maar hou er rekening mee dat er terug herdrukkosten bijkomen. Beter een paar teveel bestellen dan later bijbestellen.